آدرس سابق «دغدغه های اخلاق و دین» / سید حسن اسلامی

آدرس جدید: HassanEslami.ir

به عمل کار برآید

يكشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۲، ۰۸:۲۴ ب.ظ

صبح جمعه 24/8/ 1392 بر فراز کوه صفه، اصفهان، جوان 17-18 ساله ای را دیدم که این بطری‌ها را به کوله اش آویخته بود و به سمت پایین می‌آمد. حرکتی خوب و رفتاری بی ادعا. بطری‌های پخش شده را جمع می‌کرد و به پایین منتقل می‌کرد. هر کس می‌تواند در مقیاس خودش به به‌سازی محیط زیست کمک کند.

(عکس از: سید حسن اسلامی)

  • يكشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۲، ۰۸:۲۴ ب.ظ
  • سید حسن اسلامی

نظرات  (۴)

چرا فقط بطری ها رو جمع می کرد ؟ شاید مورد نیازش بوده...
پاسخ:

با سلام

لازمه حمل بر صحت و تفسیر به احسن آن است که بهترین تفسیر را به دست دهیم. کسی که بطری کهنه و آلوده نیاز داشته باشد، نمی‌رود بالای قله پیدا و جمع کند. در سطح خیابانها و کوچه ها به اندازه کافی بطری هست.

وانگهی آشکارترین جلوه زشت سازی محیط زیست، همین بطریهای درشت است که همه جا دیده می‌شود و سرانجام آن که ممکن است چیزهای ریز را هم جمع کرده و در کوله یا کیسه ای گذاشته باشد

 

  • محمد علی شمس
  • آقای ناشناس نظرش را در مورد جمع کردن بطری ها با تفسیر به "وجه نیازمندی" ،مطرح کرده ، با کمترین شرحی و جد و هزل بودن بحث و استنتاج را به خودتان واگذار کرده !!

    پاسخ:
    والله العالم
    با سلام 
    خانم یا آقای: ؟
    حتی اگر بطری ها مورد نیازش بوده، باز هم خدا رو شکر که زده به دل کوه و داره اونجا رو پاکسازی می کنه. ایکاش همه نیازمندان به بطری ها و محصولات اینچنینی هفته ای یک بار برن کوه. 
    پاسخ:
    ممنون. به نکته خوبی اشاره کردید
  • مرتضی بهرامی خشنودی
  • سلام
    از دقت شما سپاسگزارم
    چه خوب بود که ما اگر عرضه یا حوصله و توان جمع کردن زباله را نداریم، دست کم از ریختن زباله های خود در محیط اطراف پرهیز کنیم(مخصوصاً زباله های پلاستیکی که در محیط میمانند و تا قرنها به چرخۀ طبیعت باز نمیگردند).
    به قول معروف: ما را به خیر تو امید نیست، شرّ مرسان!


    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی